Romans

Terug naar: Romans

De engelenmaker - Stefan Brijs

Plaats een reactie (registreren)
Zo'n vijf jaar geleden las ik op dit moment De engelenmaker van Stefan Brijs. Het was het eerste boek dat ik van begin tot einde las en dat er twee jaar later toe leidde dat ik aan een studie Nederlandse Taal & Cultuur begon. Nog steeds is dit boek het antwoord op de vraag wat mijn favoriete boek is. Het boek zit ontzettend ingenieus in elkaar. Bij mijn eerste lezing van het boek vielen mij de Bijbelse details op. Het klonen en de creatie van de mens door God staan continue met elkaar in conflict.

Zijn er meer mensen die dit boek gelezen hebben en deze mooie details zijn opgevallen? Of heeft iemand anders nog interessante suggesties waar ik op kan letten tijdens het herlezen van dit boek? Sinds kort heeft het namelijk een vast plekje in mijn boekenkast gekregen en voordat ik het aan iedereen wil gaan uitlenen, ga ik hem eerst zelf nogmaals lezen.

Groetjes
Hoi Jeantine,

Ik ken het boek niet (alleen van naam).
Maar...je hebt me errug nieuwsgierig gemaakt, staat nu hoog op de "te lezen" lijst.

Dank.
De Engelenmaker heb ik al een tijdje geleden gelezen. Ik vond de sfeer die het opriep zeer mooi. Het deed me wat denken aan 'Grijze zielen' van Claudel. Iets melancholieks, een dorp uit het verleden.
Reageer op deze discussie Om een reactie te plaatsen, dien je je eerst te registeren.
Nieuwe discussie starten in: Romans (registreren)
Forumoverzicht: