Jeugdliteratuur

Terug naar: Jeugdliteratuur

Boek Gezocht Post-Apocalyptisch

Plaats een reactie (registreren)
Ik zoek een boek dat ik gelezen heb toen ik ongeveer 13 jaar was, ik ben nu 23. Het is dus minstens 10 jaar oud. Ook weet ik niet zeker of het effectief een jeugdboek was maar de schrijfstijl was vrij simpel dus neem ik aan dat het een jeugdboek was.
Het gaat over een jongen en zijn moeder die rond rijden in een Scania in en post-apocalyptische realiteit. De moeder wordt dan gekidnapped door een roversbende en de leider heet "de Cycloop" als ik me niet vergis. De jongen ontmoet ook een een iets oudere jongen die een motor heeft en een kruisboog en dergelijke, waar hij dan een bloedbroederband mee begint.

Als iemand weet welk boek het is, laat me alstublieft iets weten ik zou graag een jeugdsentiment terug willen bemachtigen dat verloren is geraakt tijdens een verhuis.

Groetjes!
Ondanks de specifieke details (Scania, cycloop, kruisboog) heb ik niets kunnen vinden. Als je meer te binnen schiet, laat het dan weten, dan zoek ik nog even verder.
Ik herinner me nog dat hun doel was om een oude waterzuiveringscentrale te vinden waarvan men beweert dat het een mythe is daar water zeer schaars is in deze wereld. Ze rijden ook met de motor tegen het einde van het boek door een krater van een atoombom' die dient als een kortere weg. Verder weet ik het niet meer zeker.

Alvast bedankt!
Na het licht - Johan van de velde

klik

Gevonden op de woorden boek/cycloop/kruisboog/krater

Wellicht is 't 'm
Ja! Dat is het boek! ^^

Super bedankt!
Ow...super tof....
Ga je 'm nog een keer lezen, of is 't voor je "kleine neefje"
Het was voor mezelf bedoeld
Petje af, Martijn, knap gevonden

Lucky shot ...
Still ^^
Reageer op deze discussie Om een reactie te plaatsen, dien je je eerst te registeren.
Nieuwe discussie starten in: Jeugdliteratuur (registreren)
Forumoverzicht: