Ik heb het boek De Perfecte Misdaad gelezen van Marian Hoefnagel als auteur, een thriller verhaal. De inhoud van het boek heb ik als volg samengevat.
Vier studenten Abel, Ries, Karel en Nadia laten zijn leerar verdwijnen in een kamp. Zij pleegden een perfecte misdaad. 15 jaar later werkt Abel als deurwarder ten opzichte van zijn droomjob als rechercheur. Karel pleegde zelfmoord jaren later.
Abel is liefhebber van Nadia sedert zijn schooljaren. Hij werkt in het kantoor waar Nadia werkzaam is. Nochtans kan hij zijn lief niet bereiken.
Abel krijgt een schijver Herman als buurman. Hij voelt zich aangetrokken bij de mooie buurvrouw en hij tracht om haar te overwinnen. Herman weet meer dan Abel beseft.
Het verhaal eidigt met een krantenartikel dat Ries verdwijnen is en Abel is vermoord. Ten laatste suggereert het verhaal moord van die twee personages. Herman was de laatste persoon die met hun in contact gekomen.

Ik vind het vreemd dat de auteur een aantal gebeurtenissen niet heeft vermeld. Ik ben curieus om te weten te komen over Karel die zelfmoord pleegde. Hij komt echter een keer in het verhaal. Wat was er gebeurd met Ries en Abel. Nochtans vond ik de genre van dit boek aangrijpend.