Theater en dans

Terug naar: Theater en dans

Laatste voorstelling die je bijgewoond hebt?

Plaats een reactie (registreren)
Hoe zit het met het theaterbezoek van de lezers op Literatuurforum.nl? Gaat iemand hier wel eens naar het theater? En zo ja, waar ga je dan graag naartoe?

Ik ga uiteindelijk altijd minder vaak dan ik hoop, maar als ik ga, bezoek ik het liefst cabaretvoorstellingen. De laatste voorstelling die ik echter bijgewoond heb, is een moderne dansvoorstelling van Piet Arfeuille / Theater Malpertuis: De Zaak, een verhaal dat geïnspireerd is door de mythe van Orpheus en Eurydice. Ik interpreteerde De Zaak als een harde, moderne vertolking van de mythe, die voortvloeit uit moderne opvattingen en een moderne levensstijl.
De laatste keer dat ik in het theater geweest ben, is een paar maanden geleden bij Acda en de Munnik, Ode II. Acda en de Munnik spelen zowel cabaret als muziek, de afgelopen keer lag de nadruk op de muziek.
Acda en de Munnik is altijd erg fijn om live mee te maken. Dit was voor mij de derde keer en het verveelt nog steeds niet. De mannen komen heel goed tot hun recht op het podium en de energie is duidelijk voelbaar in de zaal. Een aanrader!
Ik ga regelmatig naar het theater, wat ik zoal gezien heb het afgelopen jaar:
Liesbeth List, Rowwen Hezze, The Nits, Marianne Faithfull, Youp en het volgende wat in de agenda staat is een optreden van Freek de Jonge.
Ik ben twee weken geleden bij een voorstelling van Roué Verveer geweest in de Kleine Komedie in Amsterdam. Dat is echt een aanrader!
Ga je vaker naar stand-up, Harald? Wat vond je zo leuk aan de voorstelling van Roué Verveer?
En Melody1952, welke van de optredens die je hebt gezien het afgelopen jaar heeft je het meest kunnen bekoren?

Ik vind het prettig om te lezen dat mensen nog naar het theater gaan. Ik heb gemerkt dat het de afgelopen jaren een stuk minder hard gaat met de kaartenverkoop. Waar ik me voor een paar jaar terug nog moest haasten om kaarten te kunnen bemachtigen voor bepaalde voorstellingen, kan ik nu, bij wijze van spreken, een week voor de voorstelling nog kaarten krijgen. Laten we hopen dat het theaterbezoek weer aantrekt met de tijd!
Mijn vrouw en ik hebben onlangs een zoon gekregen, dus er wordt niet zo heel veel getoerd. Het laatste optreden dat we zagen, was van Leonard Cohen in Amsterdam en dat was geweldig.

Uiteraard was ik graag naar Londen gegaan dit weekend om de Stones te bewonderen in de O2 Arena, maar dat ging agendatechnisch niet. Goed voor de reserves trouwens. Voor een beetje fatsoenlijke plek betaalde je al snel 300 pond (liep op tot 1300) en dat is best schunnig.
Nee Yvonne, dit was mijn eerste keer. Maar na deze voorstelling ben ik wel van plan om meer te gaan. Zo wil ik ook nog een keer naar Najib Amhali.

Roué Verveer is Nederlands, maar hij heeft natuurlijk wel een andere achtergrond. Vanuit die positie kan hij heel leuk vertellen over allerlei dingen die hem in het dagelijks leven passeren.

Ik hoop ook nog een keer naar een optreden van "Mumford and Sons" te gaan. Ik heb twee van hun albums en die zijn ook super. Maar dat is natuurlijk geen theater.
Leonard Cohen had me ook mooi geleken, maar ik kan niet zo goed tegen de grotere zalen (HMH, etc.) - te druk, te warm en te lang staan.

Nou Harald, fijn dat je eerste stand-upvoorstelling een succes was. Ik houd zelf ook erg van cabaret en stand-up, zoals ik in mijn eerste bericht al (deels) aangaf, maar ik ben al een lange tijd niet meer gegaan wegens drukte. Ik wil dit theaterseizoen sowieso nog naar Droog Brood en Micha Wertheim. Misschien een tip voor na Najib?
Micha Wertheim had ik ook op mijn lijstje staan! Najib zal er wel niet van komen vrees ik. Daar moet je echt heel snel bij zijn voor een plekje.

Drukte, wat is drukte? Je moet ook de tijd nemen voor ontspanning!
Zeker gaan, Harald. Heb twee shows van Micha bijgewoond en betreur het dat ik de andere drie voorstellingen gemist heb. En het is zeker waar - ontspanning is nodig, maar soms heb je gewoon teveel verplichtingen.

Ik heb trouwens een nieuw topic geopend waar verder gepraat kan worden over concerten, Thijs1973 en Harald :-). Ook daar ben ik erg benieuwd naar.
Reageer op deze discussie Om een reactie te plaatsen, dien je je eerst te registeren.
Nieuwe discussie starten in: Theater en dans (registreren)
Forumoverzicht: